in

Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

“Er is weinig werk en minder tijd. Als ik laat naar bed ga en vroeg opsta, kan ik mijn tijd beter evalueren. ‘ Hoe vaak heb je gestolen uit je slaap uren? Ja, in het begin is alles goed, maar na een paar dagen ben je uitgeput. Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

Twee of drie uur slaap is niet genoeg om jezelf te herstellen. Het lichaam heeft een bepaalde tijd nodig om te rusten, te herstellen en zijn verschillende metabolische en regeneratieve functies uit te voeren. Als u vraagt ​​hoeveel uren u wilt slapen, staat het antwoord dat u zoekt in dit artikel.

Waarom slapen we?

Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

Ga slapen na uren wakker zijn is een natuurlijk en cyclisch proces. Ondertussen veranderen hormoonafgifte, metabolisme, cardiovasculair systeem, luchtwegen en temperatuurregulerende functies. Slaap bestaat uit vijf verschillende fasen die ‘s nachts veranderen .

Slaapstadia

1) Slaperigheid

Deze eerste fase duurt slechts enkele minuten. Het is de fase waarin je in slaap valt, maar elk geluid, hoe stil het ook is, maakt ons wakker. Het lichaam begint te ontspannen en langzame, intermitterende oogbewegingen kunnen beginnen.

2) Lichte slaap

Het is een van de vreemdste stadia van slaap omdat mensen kunnen antwoorden als je praat en je niet meer weet wat er de volgende dag is gebeurd. Het lichaam blijft ontspannen.

3-4) Langzame of diepe slaap

Stadium 3 en 4 zijn langzame of diepe slaap, spiertonus neemt af, ademhalingsfrequentie neemt af, bloeddruk wordt gereguleerd, hart schieten vertraagt. Maag- en darmbewegingen nemen toe. In dit slaapstadium neemt de afgifte van groeihormonen toe (vooral in de adolescentie).

Ook verhogen gonadotropin hormonen (FSH en LH) de productie; deze hormonen zijn verantwoordelijk voor respectievelijk ovulatie en spermavorming. Het is dus heel belangrijk om niet wakker te worden tijdens deze fasen.

5) REM-slaap

Deze fase wordt gekenmerkt door snelle oogbewegingen en samentrekking van de spieren in het middenoor. Het is het stadium waarin dromen worden gezien. Hersenactiviteit is hoog, hart en luchtwegen versnellen, lichaamstemperatuur daalt en prolactine (beïnvloedt progesteron) niveau, erectie van de penis en verharding van de clitoris.

Zoals u kunt zien, is elke slaapfase nodig om het lichaam te laten rusten en te herstellen na dagelijkse activiteiten. Hormonen die in dit proces worden afgescheiden, zorgen voor aanzienlijke veranderingen in onze algemene toestand en de piek van de spijsvertering zorgt voor opname van voedingsstoffen voor energie.

Talloze voordelen van voldoende slaap krijgen

Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

Hoeveel uur per dag moet ik slapen?

Het antwoord op de vraag hoeveel uren slaap varieert per leeftijd, maar volgens veel onderzoeken moet de persoon de volgende dag 8 uur slapen zodat hij de volgende dag zijn maximale potentieel kan benutten. is vereist.

Verschillende slaapstoornissen zijn aanwezig, maar mensen geven er meestal niet om goed te slapen totdat hun gevolgen ernstig worden. Hieronder zullen we enkele van deze resultaten bespreken.

Gevolgen van onvoldoende slaap krijgen

Hoeveel uur per dag moet ik slapen om burn-out te voorkomen?

Onvoldoende slaap leidt tot burn-out, toenemende stress en ophoping van toxines. Je lichaam zal de volgende dag niet aan je behoeften kunnen voldoen. Je zult je moe, traag en slaperig voelen.

Hoeveel uur per dag moet ik slapen om ziekte te voorkomen?

Gebrek aan slaap leidt tot metabole ziekten die gezonde mensen vangen. De meest verontrustende van allemaal is dat het het risico op het ontwikkelen van hypertensie, diabetes en hart- en vaatziekten verhoogt .

Hoeveel uur slaap heeft u per dag nodig voor geheugen en creativiteit?

Als u niet genoeg slaap krijgt, kunnen de hersenen de informatie die het gedurende de dag verzamelt niet opnemen en ordenen. Dit leidt tot geheugenstoornissen, stemmingswisselingen, zich onwel voelen, rusteloosheid, verminderde reflexen, gedrags- en leerproblemen en depressie .

Volgens experts zul je, als je goed uitrust, nieuwe en innovatieve ideeën genereren.

Infecties

Onvoldoende slaap krijgen kan het immuunsysteem onderdrukken, waardoor u zwak bent tegen bacteriën en virussen.

Esthetiek

Gebrek aan rust wordt weerspiegeld op de huid, het ziet er gerimpeld en bleek uit omdat de cellen niet volledig zijn geregenereerd.

Ogen

Om uw ogen te laten rusten, moet u slapen, anders worden uw ogen rood, treden er detentie op en treden zichtproblemen op.

Ademhaling

Slapeloosheid beïnvloedt de zuurstofvoorziening van cellen.

Afslanken

Wanneer het lichaam niet voldoende rust, heeft het de neiging om vet op te hopen , vooral in de buik . Een goed uitgerust lichaam behoudt zijn ideale gewicht en bevordert zelfs afvallen omdat het de eetlust en de opname van voedingsstoffen beïnvloedt.

Zorg altijd voor jezelf

Hoeveel uur per dag moet ik slapen voor een lang en gezond leven?

Vergeet niet dat 8 uur slapen zoals aanbevolen talloze voordelen zal opleveren. Je zult niet alleen rusten, maar ook:

  • Je krijgt het energieniveau dat je gedurende de dag nodig hebt.
  • De bloedtoevoer naar je maag en darm zal toenemen, dus je spijsvertering wordt gereguleerd.
  • Je stress zal afnemen en je hersencellen zullen vernieuwen. Hierdoor wordt u de volgende dag meer wakker en verbetert u uw leer- en geheugencapaciteit.
  • De uitscheiding van giftige stoffen zal gemakkelijker zijn.
  • Uw immuunsysteem wordt geactiveerd en de productie van antilichamen zal toenemen. Met andere woorden, zul je minder ziek zijn.
  • De productie van seksuele cellen zal worden gestimuleerd.
  • Vooral uw huidweefsels zullen worden vernieuwd.

Report

Comments

Geef een reactie

Loading…

0

Negatieve effecten van het gebruik van magnetron

Dag- en vakantie-kapsels zonder pony: 75 beste foto’s