in

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten

Dankzij sterke botten kunt u botbreuken, osteoporose, spinale bewegingsstoornissen, tandproblemen en vele andere ziekten voorkomen.

Het is heel belangrijk om voedingsmiddelen die rijk zijn aan calcium, magnesium, kalium, vitamine D en Omega-3 aan uw dieet toe te voegen om deze gezondheidsproblemen te voorkomen.

Calciumrijk voedsel

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten
  • Melk en zuivelproducten: hoewel ze erg rijk zijn aan calcium, lijken sommige studies ideaal voor sterke botten, maar sommige studies zijn Het is aangetoond dat het calcium in zijn producten niet gemakkelijk kan worden opgenomen door het volwassen menselijk lichaam .
  • Rauwe en ongezouten noten (amandelen, hazelnoten, walnoten, cashewnoten …)
  • Zwarte bes
  • Figs
  • Knoflook
  • Ui
  • Appel
  • Peer
  • Mango
  • Weegbree banaan
  • Avocado

Magnesium-rijke voedingsmiddelen

  • havermeel
  • sla
  • Asperges
  • volkoren
  • Pompoen
  • Zoete aardappel
  • Erwt
  • Perzik
  • Lentil
  • Perzik
  • Lentil
  • Harde noten (noten, walnoten)

Kaliumrijk voedsel

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten
  • Peulvruchten (kikkererwten, erwten, sperziebonen)
  • Pruimen
  • Apricot
  • Apricot
  • Apricot
  •  Weegbree banaan
  • Avocado

Vitamine D

Vitamine D is essentieel voor botten om calcium en magnesium te absorberen. Wanneer je huid wordt blootgesteld aan direct zonlicht, produceert je lichaam van nature vitamine D. Daarom raden we u aan elke dag te zonnebaden net nadat de zon opkomt of net voor zonsondergang.

Als je in een gebied woont dat niet veel zon krijgt, kun je je vitamine D halen uit eieren en vette vis (sardines, haring, zalm, ton) of als supplementen.

Mogelijk bent u geïnteresseerd in: Welke invloed heeft vitamine D-tekort op u?

Voedingsmiddelen rijk aan omega-3-vetzuren

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten
  • Bluefish
  • Egg
  • Bluefish
  • Boter
  • Rauwe en ongezouten harde noten
  • Lijnzaad

Eiwitrijk voedsel

Eiwit niet alleen uit vlees, vis en eieren . Het consumeren van teveel dierlijke eiwitten kan zelfs sommige gezondheidsproblemen, zoals osteoporose, verergeren. Hier zijn enkele bronnen van plantaardig eiwitadvies:

  • Peulvruchten
  • Ontsproten alfalfa
  • Avocado
  • Gedroogde en ongezouten harde noten
  • Spirulina

Welke voedingsmiddelen moeten we vermijden voor sterke botten?

Er zijn bepaalde voedingsmiddelen in ons lichaam die calcium absorberen en voorkomen dat calcium goed door het lichaam wordt opgenomen. Daarom raden we aan dat u wegblijft van deze voedingsmiddelen. De volgende voedingsmiddelen zijn voorbeelden.

Hoe voer je voor gezonde en sterke botten
  • Overmaat dierlijke eiwitten
  • Alcohol
  • Tabaksproducten
  • Witte suiker
  • Tabaksproducten
  • Koffie
  • Koolzuurhoudende en suikerhoudende dranken
  • Geraffineerd voedsel
  • Voorgekookt voedsel
  • Gefrituurd voedsel
  • Voedingsmiddelen met zout
  • Bran; voorkomt calciumopname. Ja, natuurlijk, we zouden volle granen moeten consumeren, maar we moeten wegblijven van vezelproducten (koekjes, brood, enz.) of niet met calciumrijk voedsel.
  • Groenten die oxalaat bevatten (spinazie, radijs). We moeten deze groenten niet samen met calciumrijk voedsel consumeren .

Schüssler-zouten voor botgezondheid

Schüssler-zouten zijn homeopathische geneesmiddelen zonder bijwerkingen. Als je je lichaam wilt helpen voedingsstoffen beter op te nemen, kun je de voordelen van deze zouten zien. Deze zouten zijn met name nuttig in sommige botproblemen:

  • Botenslijtage: Calciumfosfaat
  • Calciumfosfaat
  • Natriumchloride en natriumsulfaat
  • Gevoelige en kwetsbare botten: Calcium fluoratum, calciumfosfaat en magnesiumfosfaat
  • Vaste botten: Calcium fluoratum, calciumfosfaat en siliciumoxide
  • Gebroken botten: Calcium fluoratum, calciumfosfaat en magnesiumfosfaat
  • Niet volledig genezen oude botletselpijn: Natriumfosfaat , siliciumoxide en magnesiumfosfaat

Hoe moet ik Schüssler-zouten gebruiken?

Drie keer per dag; Je kunt twee capsules zoals sublinguale pillen gebruiken, maar niet van maaltijden, zware drankjes en voedsel en pepermuntproducten (tandvlees, tandpasta, enz.) Tegelijkertijd . Als u er meer dan één moet kopen, kunt u deze in orde nemen.

Foto’s gebruikt met toestemming van Theen, The Traveling Bum en desegura89.

Report

Comments

Geef een reactie

Loading…

0

Waarom huisdieren zo gunstig zijn voor de gezondheid

Stoffen die uw intelligentie beïnvloeden